2015-04-02

Statut szpitala

Uchwała Nr 36 / 2013
Rady Miejskiej w Przemyślu

z dnia 7 lutego 2013 r.

w sprawie nadania statutu dla Szpitala Miejskiego w Przemyślu.

Na podstawie art. 42 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (Dz.U. Nr 112, poz. 654 z późn. zm.) oraz art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) Rada Miejska w Przemyślu

uchwala, co następuje:

§ 1

Szpitalowi Miejskiemu w Przemyślu ul. Słowackiego 85 nadaje się statut, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały. 

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Przemyśla. 

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. 

 

Przewodniczący

Rady Miasta

/-/Jan Bartmiński

 

 

 

 

 

 

 


Załącznik do Uchwały nr 36 / 2013
Rady Miejskiej w Przemyślu
z dnia 7 lutego 2013 r.

STATUT

Szpitala Miejskiego w Przemyślu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej

Rozdział  I
Postanowienia ogólne

§ 1 

1. Szpital Miejski w Przemyślu utworzony na mocy porozumienia zawartego pomiędzy Gminą Miejską Przemyśl i Skarbem Państwa – Ministrem Obrony Narodowej w dniu 20.12.2012r. w sprawie połączenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej w Przemyślu ul. Kapitulna 4 ze 114 Szpitalem Wojskowym z Przychodnią – Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej w Przemyślu ul. Słowackiego 85 i utworzenia na ich bazie Szpitala Miejskiego w Przemyślu ul. Słowackiego 85, zwany dalej „Szpitalem” jest podmiotem leczniczym
nie będącym przedsiębiorcą prowadzonym w formie samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej. 

2. Podmiotem tworzącym dla Szpitala w rozumieniu ustawy jest Gmina Miejska Przemyśl. 

3. Szpital posiada osobowość prawną. 

4. Szpital działa pod firmą „Szpital Miejski w Przemyślu”. 

§ 2

Szpital działa na podstawie: 

1) ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz. 654 z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, 

2) niniejszego statutu, 

3) innych przepisów prawa obowiązujących w zakresie prowadzonej działalności. 

§ 3 

Siedzibą Szpitala jest miasto Przemyśl ul. Słowackiego 85. 

§ 4

Obszarem działania Szpitala jest Województwo Podkarpackie. Szpital może udzielać świadczeń zdrowotnych ludności z pozostałej części kraju i cudzoziemcom na podstawie ogólnie obowiązujących przepisów. 

Rozdział  II
Cele i zadania Szpitala

§ 5

1. Głównym celem funkcjonowania Szpitala jest wykonywanie działalności leczniczej polegającej
na udzielaniu świadczeń zdrowotnych. Działalność lecznicza wykonywana przez Szpital może również polegać na: 

1) promocji zdrowia, 

2) realizacji zadań dydaktycznych i badawczych w powiązaniu z udzielaniem świadczeń zdrowotnych i promocją zdrowia, w tym wdrażaniem nowych technologii medycznych oraz metod leczenia. 

2. Szpital może uczestniczyć w przygotowywaniu osób do wykonywania zawodu medycznego
oraz kształceniu osób wykonujących zawód medyczny na zasadach określonych w odrębnych przepisach regulujących kształcenie tych osób. 

3. Kształcenie osób wykonujących zawód medyczny, w tym zawodowych kadr lekarskich, pielęgniarskich, słuchaczy szkół medycznych może polegać w szczególności na prowadzeniu: 

1) staży podyplomowych dla absolwentów uniwersytetów (akademii) medycznych, 

2) staży specjalizacyjnych, 

3) praktyk studenckich dla studentów uczelni medycznych, 

4) praktyk i przyuczenia zawodowego dla słuchaczy średnich i pomaturalnych szkół medycznych, 

5) kursów w zakresie doskonalenia zawodowego personelu medycznego. 

§ 6

1. Do zadań Szpitala należy: 

1) wykonywanie działalności leczniczej w rodzaju: 

a) stacjonarne i całodobowe świadczenia szpitalne, 

b) ambulatoryjne świadczenia zdrowotne; 

2) prowadzenie działalności mającej na celu promocję zdrowia i profilaktykę zdrowotną; 

3) uczestniczenie w kształceniu osób wykonujących zawód medyczny na zasadach określonych w odrębnych przepisach regulujących kształcenie tych osób, w tym ułatwienie podnoszenia kwalifikacji zawodowych oraz prowadzenie działalności szkoleniowej, w szczególności staży podyplomowych i specjalizacyjnych; 

4) udzielanie świadczeń z zakresu opieki nad pracownikami zakładów pracy, w tym przeprowadzanie badań z zakresu medycyny pracy. 

2. Szpital organizuje i udziela świadczenia zdrowotne obejmujące działania służące zachowaniu, ratowaniu i przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia, ustawy lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania. 

3. Szpital udziela świadczenia zdrowotne finansowane ze środków publicznych ubezpieczonym oraz innym osobom uprawnionym do tych świadczeń na podstawie odrębnych przepisów nieodpłatnie, za częściową odpłatnością lub całkowita odpłatnością. Szczegółowe zasady określa Regulamin organizacyjny Szpitala. 

4. Szpital może pełnić funkcje konsultacyjne dla innych zakładów opieki zdrowotnej . 

5. Wykonując swoje zadania Szpital współpracuje z innymi podmiotami leczniczymi, stacjami sanitarno-epidemiologicznymi, jednostkami samorządowymi, jednostkami naukowymi, badawczo-rozwojowymi, organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami i fundacjami, jak również innymi osobami fizycznymi, osobami prawnymi, jednostkami organizacyjnymi nie posiadającymi osobowości prawnej. 

6. Szpital może prowadzić inną niż określona w ust. 1 – 3 wyodrębnioną organizacyjnie działalność
w zakresie:

1) najmu, dzierżawy i użyczenia majątku trwałego na zasadach określonych w odrębnej uchwale Rady Miejskiej w Przemyślu,

2) sterylizacji sprzętu,

3) naprawy sprzętu medycznego,

4) prowadzenia apteki ogólnodostępnej,

5) prowadzenia działalności usługowej w zakresie odpłatnego zakwaterowania. 

7. Działalność, o której mowa w ust. 6 może być wykonywana pod warunkiem, że nie jest uciążliwa
dla pacjenta lub przebiegu leczenia, a jej prowadzenie nie może ograniczać zadań statutowych Szpitala. 

§ 7

Szpital realizuje zadania na rzecz bezpieczeństwa i obronności państwa, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego na zasadach określonych w odrębnych przepisach.

 

Rozdział  III
Rodzaje i zakres udzielanych świadczeń

§ 8

1. Sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych w Szpitalu określa Regulamin Organizacyjny Szpitala, zwany dalej „Regulaminem”. 

2. Regulamin ustala Dyrektor Szpitala. 

Rozdział  IV
Organy i zarządzanie Szpitalem

§ 9

Organami Szpitala są: 

1) Dyrektor, 

2) Rada Społeczna. 

§ 10

1. Dyrektor kieruje Szpitalem i reprezentuje go na zewnątrz. 

2. Dyrektor samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące Szpitala i ponosi za nie odpowiedzialność. 

3. W celu realizacji zadań Dyrektor wydaje akty wewnętrzne, a w szczególności zarządzenia, instrukcje. 

4. Dyrektor jest przełożonym wszystkich pracowników Szpitala. 

5. Dyrektor wykonuje swoje zadania samodzielnie oraz przy pomocy podległych mu osób funkcyjnych: 

1) Zastępcy Dyrektora ds. Lecznictwa, 

2) Zastępcy Dyrektora ds. Ekonomicznych - Głównego Księgowego, 

3) Zastępcy Dyrektora ds. Administracyjno-Gospodarczych,

4) Naczelnej Pielęgniarki,  

5) Kierowników bezpośrednio podległych mu komórek organizacyjnych.

6. Stosunek pracy z Dyrektorem nawiązuje Prezydent Miasta Przemyśla na podstawie powołania lub umowy o pracę albo na podstawie umowy cywilnoprawnej.

§ 11

1. Rada Społeczna, zwana dalej „Radą” jest organem inicjującym i opiniodawczym Rady Miejskiej w Przemyślu oraz organem doradczym Dyrektora Szpitala, powoływanym i odwoływanym przez podmiot tworzący. 

2. Rada Społeczna działa na podstawie uchwalonego przez siebie regulaminu, zatwierdzonego przez podmiot tworzący, określającego sposób zwoływania posiedzeń, tryb pracy i podejmowania uchwał. 

3. W skład Rady wchodzą: 

1) Przewodniczący: Prezydent Miasta Przemyśla lub osoba przez niego wyznaczona, 

2) 5 członków wybranych przez Radę Miejską w Przemyślu, 

3) 1 członek – przedstawiciel Wojewody Podkarpackiego. 

4. Kadencja Rady trwa 4 lata. Rada pełni swoje obowiązki do czasu powołania nowego składu osobowego Rady Społecznej. 

5. Członek Rady może być odwołany przed upływem kadencji w przypadku: 

1) złożenia pisemnej rezygnacji z członkostwa, 

2) odwołania przez podmiot delegujący daną osobę, 

3) podjęcie przez członka Rady zatrudnienia w Szpitalu, 

4) nieusprawiedliwionej nieobecności na 3 kolejnych posiedzeniach Rady,

5) nieprzestrzegania regulaminu Rady.

6. Członkostwo w Radzie wygasa z chwila śmierci członka Rady.

§ 12

 

  1. Zadania Rady określa ustawa.
  2. Rada może wyrażać opinie w sprawach istotnych dla funkcjonowania Szpitala innych
    niż wymienione w ustawie.

 

Rozdział  V
Struktura organizacyjna Szpitala

§ 13 

1. W skład Szpitala wchodzą: 

1) przedsiębiorstwa, 

2) jednostki i komórki organizacyjne działalności podstawowej przedsiębiorstw, 

3) jednostki i komórki działalności pomocniczej, 

4) pion administracyjny. 

2. Schemat organizacyjny Szpitala stanowi załącznik do niniejszego statutu. 

3. Zadania jednostek organizacyjnych, komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy, sposób kierowania komórkami organizacyjnymi, strukturę podporządkowania komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy oraz odpowiedzialność kadry zarządzającej określa regulamin organizacyjny ustalony przez Dyrektora. 

§ 14 

Szpital wykonuje działalność leczniczą w następujących przedsiębiorstwach: 

1) Szpital Miejski działający pod adresem: 37-700 Przemyśl, ul. Słowackiego 85, wykonujący działalność leczniczą w rodzaju szpitalne świadczenia zdrowotne, 

2) Przychodnia Szpitala Miejskiego działająca pod adresem: 37-700 Przemyśl, ul. Słowackiego 85, wykonująca działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne, 

3) Przychodnia dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej pod adresami: 37-700 Przemyśl, ul. Kapitulna 4 
i 37-700 Przemyśl, ul. Grunwaldzka 81, wykonujący działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne. 

Rozdział  VI
Zasady gospodarki finansowej

§ 15

1. Gospodarka finansowa Szpitala prowadzona jest na zasadach przewidzianych dla samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej, na zasadach określonych w szczególności w ustawie oraz przepisach o rachunkowości. 

2. Szpital pokrywa z posiadanych środków i uzyskiwanych przychodów koszty działalności i reguluje zobowiązania. 

3. Podstawą gospodarki finansowej jest plan finansowy ustalany przez Dyrektora. 

§ 16

1. Działalność Szpitala jest finansowana z: 

1) odpłatnych usług medycznych lub działalności leczniczej realizowanych na zlecenie jednostki samorządu terytorialnego oraz na podstawie umów zawieranych z Narodowym Funduszem Zdrowia, organizatorami opieki zdrowotnej na terenie kraju, instytucjami ubezpieczeniowymi, pracodawcami itp., jak również ze świadczeń zdrowotnych udzielanych indywidualnie osobom nieuprawnionym
do bezpłatnych świadczeń zdrowotnych oraz innych odpłatnych świadczeń przewidzianych odrębnymi przepisami, 

2) odpłatnych usług związanych z przygotowaniem osób do wykonywania zawodu medycznego i kształceniem osób wykonujących zawód medyczny, 

3) innych odpłatnych usług realizowanych na podstawie zawartych umów. 

2. Szpital może pozyskiwać środki finansowe: 

1) z prowadzonej działalności gospodarczej, 

2) z darowizn, zapisów, spadków, ofiarności publicznej (także pochodzenia zagranicznego), 

3) na cele i na zasadach określonych w przepisach art. 114-117 ustawy; 

4) na realizację innych zadań określonych odrębnymi przepisami, 

5) na pokrycie ujemnego wyniku finansowego. 

§ 17

1. Szpital gospodaruje samodzielnie przekazanymi w nieodpłatne użytkowanie nieruchomościami i majątkiem Gminy Miejskiej Przemyśl oraz majątkiem własnym (otrzymanym i zakupionym). 

2. Zbycie, wydzierżawienie, wynajęcie, oddanie w użytkowanie oraz użyczenie aktywów trwałych może nastąpić wyłącznie na zasadach określonych przez Radę Miejską w Przemyślu. 

§ 18

1. Wartość majątku Szpitala określają: 

1) fundusz założycielski, 

2) fundusz zakładu. 

2. Zasady tworzenia funduszów reguluje ustawa o działalności leczniczej. 

§ 19

1. O podziale zysku decyduje Dyrektor Szpitala po zasięgnięciu opinii Rady Społecznej. 

2. Szpital pokrywa we własnym zakresie ujemny wynik finansowy. 

§ 20 

1. Szpital sporządza sprawozdanie finansowe na zasadach określonych w ustawie o rachunkowości. 

2. Sprawozdanie finansowe o którym mowa w ust. 1 podlega badaniu przez biegłego rewidenta w sytuacji gdy Szpital spełnia warunki, o których mowa w art. 64 ust. 1 pkt 4 ustawy o rachunkowości. 

3. Roczne sprawozdanie finansowe Szpitala jest zatwierdzane przez Radę Miejską w Przemyślu na zasadach określonych w odrębnych przepisach. 

Rozdział  VII
Nadzór i kontrola

§ 21 

1. Nadzór nad Szpitalem sprawuje Prezydent Miasta Przemyśla. 

2. Prezydent Miasta Przemyśla sprawuje nadzór nad zgodnością działań Szpitala z przepisami prawa
oraz niniejszym Statutem. 

3. Kontrola i ocena dokonywana w ramach nadzoru obejmuje w szczególności: 

1) realizację zadań określonych w Regulaminie i niniejszym statucie, dostępność udzielanych świadczeń zdrowotnych, 

2) prawidłowość gospodarowania mieniem i środkami publicznymi, 

3) gospodarkę finansową. 

4. Na podstawie ustaleń kontroli Prezydent Miasta może przedstawić Dyrektorowi w wystąpieniu pokontrolnym zalecenia pokontrolne nakazujące usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości. 

5. Prezydent w przypadku stwierdzenia, że działania Dyrektora są sprzeczne z prawem wstrzymuje
ich wykonanie oraz zobowiązuje Dyrektora do ich zmiany lub cofnięcia. 

6. W przypadku nie dokonania zmiany lub cofnięcia działań sprzecznych z prawem w wyznaczonym terminie, Prezydent może rozwiązać z Dyrektorem stosunek pracy albo umowę cywilnoprawną w ciągu 7 dni od upływu tego terminu. 

Rozdział  VIII
Postanowienia końcowe

§ 22

Niniejszy statut wchodzi w życie z dniem nadania go Szpitalowi przez Radę Miejską w Przemyślu. 

§ 23

Zmiany statutu wymagają zastosowania procedury obowiązującej przy jego nadaniu. 

§ 24 

W sprawach nie uregulowanych w statucie mają zastosowanie przepisy ustawy i przepisy wykonawcze
do ustawy, a także inne obowiązujące w tym zakresie akty prawne. 

 

 

 

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..